ΚΥΤΤΑΡΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ - ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ

Πολλές, πολλές ώρες δουλειάς, μεγάλη ικανοποίηση από το αποτέλεσμα, αλλά μεγαλύτερη όταν το μοιράζεσαι με περισσότερους. Προσπάθεια για επικοινωνία σε πολλές συχνότητες, ακόμη και στη συχνότητα του υδρογόνου (που λέει ο λόγος). Κάποιοι στους 1420 μεγάκυκλους (1420 MHz) ψάχνουν εξωγήινη ζωή αλλά εμείς ας αρκεστούμε προς το παρόν στον ένα κύκλο της ζωής του κυττάρου που πολλαπλασιάζεται . . . διαιρούμενο (που λέει ο . . . Βιολόγος). PS song / Monitor -  (νυν Papercut ) - Tragoudi Tou Ydrogonou

Το διάγραμμα του κυτταρικού κύκλου είναι απαραίτητο βοήθημα στην κατανόηση και εμπέδωση γνώσεων σχετικά με τη μορφή του γενετικού υλικού στους ευκαρυωτικούς, και κυρίως για τα χρωμοσώματα. Είναι πολύ χρήσιμο γιατί η παρουσίαση των εννοιών αυτών στο σχολικό βιβλίο δημιουργεί σύγχιση. Συνδυάζεται με τις σελίδες 122-126 του σχολικού βιβλίου της Β' Τάξης.
Βοηθάει πολύ και για τις σελίδες 17-20 του βιβλίου της Γ' αλλά και στην απάντηση ερωτήσεων όπως η ερώτηση 1 σελ. 13 ή στα ερωτήματα Α και Β του 4ου θέματος των Πανελλαδικών 2001.
Οι αριθμοί σε αγκύλες, π.χ. [21] , παραπέμπουν σε σελίδες του σχολικού βιβλίου.
ΓΙΑ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΕΔΩ

14 σχόλια:

Βιολογία για Όλους... είπε...

Πολύ καλή η προσπάθειά σου. Νομίζω ότι έχουμε ανάγκη από ανάλογες προσπάθειες... Keep going

flykour είπε...

Πολύ, πολύ ευχαριστώ για το σχόλιο αλλά και για τη φιλοξενία του blog. Δυστυχώς δεν έχει τις τεχνικές δυνατότητες που θα ήθελα. Στο wordpress δεν κατάφερα να ανεβάσω τα αρχεία μου και προς το παρόν δε γνωρίζω σχεδόν τίποτα για κατασκευή ιστοσελίδων.
Πρέπει όμως να επισημάνω ότι η δουλειά μου φαίνεται να αφορά αποκλειστικά στη στήριξη του υποψηφίου των Πανελλαδικών ενώ η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για κάτι πολύ ευρύτερο και βαθύ. Θα έλεγα ότι πρόκειται για έρωτα με τη Βιολογία και τη ζωή και ελπίζω σιγά-σιγά να φανεί και στο blog. Παρεμπιπτόντως ο τονισμός του επιθέτου είναι Λυκούρας και όχι Λύκουρας.
Τέλος, παραθέτω μία σκέψη της στιγμής. Όταν ο στόχος μας είναι να συγκινήσουμε το μαθητή, τότε θα πρέπει ταυτόχρονα να έχουμε και επίγνωση των συνεπειών. Γιατί όταν ένα νεαρό άτομο απογοητεύεται από αυτόν τον ίδιο που κάποτε το είχε γοητεύσει, το αποτέλεσμα είναι συντριπτικό. Και πάλι ευχαριστώ.

Ρόη είπε...

Παρα πολύ καλή δουλεια!!!!!

flykour είπε...

Ευχαριστώ ρόη. Όσο χρειαζόμαστε τη ροή της ενέργειας, τόσο χρειαζόμαστε και την ενέργεια της ροης!

Xrysostomos είπε...

Κι εγώ συμφωνώ για την ποιότητα της δουλειάς σου, τα συγχαρητήρια μου.

Βέβαια τα σκέτα "συγχαρητήρια", δεν είναι και τόσο λειτουργικά όσο μια μικρή κριτική, έτσι δεν είναι;

Χωρίς παρεξήγηση λοιπόν, μπαίνω κατευθείαν στο ζουμί. Γιατί δεν προσφέρεις συνάδελφε περισσότερα "λόγια" από αυτά που σκέφτεσαι ή κάνεις μέσα στη τάξη; Αφού ομολογείς ότι δεν θες η δουλειά σου "να αφορά αποκλειστικά τη στήριξη του υποψηφίου των εξετάσεων, αλλά ότι πρόκειται για κάτι πολύ ευρύτερο και βαθύ", γιατί δεν κάνεις το βήμα που θα μας πείσει...;

Καλή συνέχεια...

Xrysostomos είπε...

Διδάσκεις;

Σε ακούω...

logiaekpaideytikwn.blogspot.com

flykour είπε...

Φίλε Χρυσόστομε (που λέει ο λόγος) συγγνώμη για την καθυστέρηση αλλά όσο κι αν φανεί απίστευτο τώρα είδα τα σχόλια. Υπάρχουν όμως δύο δικαιολογίες. 1) Φυσικά διδάσκω και δεν έχω χρόνο 2) Το χρόνο που μου απομένει τον διαθέτω στη σελίδα μου στο myspacemusic που είναι το άλλο μου μεράκι (και παραμελημένο τα τελευταία χρόνια).
Τα "λόγια" που αναφέρεις ότι θα έπρεπε να συνοδεύουν τα διαγράμματα είναι πράγματι απαραίτητα, αλλά είναι πολύ κουραστική και μόνο η σκέψη να ξεκινήσω να γράφω. Τέλος πάντων είναι στα μελλοντικά σχέδια. Θα προσπαθήσω να είμαι σε επαφή αλλά με πολύ αργούς ρυθμούς δυστυχώς. Πάντως το "ευρύτερο και βαθύ" δεν αφορά μόνο τα μαθήματα. Αναφέρεται κυρίως σε ενδιαφέροντα εκτός εξετάσεων και αυτό όπως είπα θα φανεί (αν φανεί) σιγά-σιγά. Έτσι ενδεικτικά αναφέρω δύο τέτοια παραδείγματα. 1) το πείραμα για απομόνωση DNA που κάναμε πρώτη φορά πέρυσι όπως μας το έδειξαν στο σεμινάριο του Ινστιτούτου Παστέρ, όπου ο μαθητής κρατά το δικό του DNA ως διάλυμα μέσα σε αναμνηστικό μενταγιόν και 2) οι μουσικές εκδηλώσεις στο σχολείο μας όπου αναλαμβάνω το μουσικό μέρος συμμετέχοντας ενεργά. Από αύριο αρχίζουμε σιγά-σιγά για 17 Νοέμβρη. Ευχαριστώ και θα προσπαθήσω να παρακολουθήσω και τη δική σας δουλειά.

βιολογια... είπε...

πάρα πολύ καλή δουλειά.ξεκινάω κα εγώ μιά προσπάθεια για τις σημειώσεις μου στο blog και ομολογώ οτι διαπίστωσα πόση δουλεια χρειάζεται κοιτωντας τη σελίδα σου.

paramethorios είπε...

καλησπέρα και από μένα Φώτη.....
έχουμε πολύ καιρό να μιλήσουμε και να μάθω νέα σου, αλλά χάρηκα πολύ για blog σου και ετοιμάζομαι να φτιάξω και γω το δικό μου αν και δεν έχω χρόνο πολύ!!!!!

με τα παιδιά της Έδεσσας κρατάς επαφή?

βιολόγος απο τη παραμεθόριο

flykour είπε...

Παραμεθόριε, καλώς ήρθες στους "Βιολόγους χωρίς μεθόρια" αν και εγώ είμαι Φυσικός. Δεν μπορώ να σε ταυτοποιήσω αλλά τέλος πάντων σου απαντώ ότι κρατώ επαφή με λίγους από Έδεσσα. Εύχομαι καλή επιτυχία στην προσπάθειά σου και να τα λέμε.

flykour είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
flykour είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
flykour είπε...

Ενημερώνω με χαρά ότι πέρασα (με εξετάσεις)στο ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ του Βιολογικού τμήματος Πανεπ. Αθήνας και (αφού μου έδωσαν και εκπαιδευτική άδεια) θα λείψω (αναγκαστικά) από το σχολείο για 2 χρόνια.

Εκπαιδευτικός είπε...

Αναζητώντας συνεχώς στο διαδίκτυο όλο και κάτι καινούργιο βρίσκω και σκέφτομαι πως υπάρχουν συνάδελφοι με δημιουργικό πνεύμα!! Πολύ καλή η προσπάθειά σας!!!